onsdag 23. mai 2007

Kjettere i vest

Dronten undret seg for en tid tilbake over hvorfor det var så taust fra Absalong, Kjettersk kjellers frekke lillesøster i den hyggelige lille byen der borte blant alle fjellene. (Det lignet henne når sant skal sies ikke.) Nå skjer det noe.

Og fordi lillesøster er mye friskere, sprøere og viltrere enn sin trauste storebror, gjør hun akkurat det samme som kjelleren gjorde sist gang. Med andre ord skal onkel D snakker om sortmetallere og deres kuriøse gjerninger.

Hyggelige greier, men så veldig uskikkelig er det vel ikke ...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, vi følte det var eit gøyalt tema vi, og eit passande eit i disse festspel dager. Men slapp av, vi har andre ting på gong óg.

Anonym sa...

Ikke skyld på meg, jeg ble forespeilet mat på Søstrene Hagelin og da kunne jeg jo ikke nekte.

Deerstalker sa...

Hvis du sier det så. De frityrstekte fiskebollene med pommeser de serverte Dronten under navnet fish & chips, var definitivt ikke verdt å vende tilbake til Bergen for.

Anonym sa...

Det er fiskegratengen som er god.

Deerstalker sa...

Men var det noen som fortalte Dronten det?

Dronten liker fish & chips. Dronten liker ikke, absolutt ikke, fiskeboller. Selv ikke frityrstekte.

Anonym sa...

Jeg slår nå et slag for den bergenske fiskesuppen, jeg.

 
Site Meter