fredag 8. august 2008

Leker i lenker

Dermed var OL offisielt i gang. Og min personlige boikott av OL-sendingene er det samme. Det er litt patetisk, dette her, men jeg finner det faktisk vemmelig å sitte å se på et idrettsstevne viet fred og mellommenneskelighet, i et land hvor menneskerettighets-brudd later til å være en nasjonalsport. Pføy.

Et minimum burde være at alle OL-medaljene henges i lenker, heller enn silkebånd, så kan idrettsutøverne bli minnet om at de burde skamme seg. I likhet med IOC, NRK og Trond jævla Giske.

2 kommentarer:

Bjørn Are sa...

Denne fortjener en lenke.

Anonym sa...

Det var da godt at flere enn meg finner det olympiske hykleri patetisk. Men med menneskenes iboende religiøsitet og uten annet godt å tro på enn dem som er best i idrettsgrener og at nordmenn ikke doper seg selv om alle andre gjøre det, så er det vel greit å arrangere selvbedrageriet hvert fjerde år. Når jeg tenker tilbake på hvordan jeg fulgte spent med som barn og ungdom, hvorpå jeg sakte, men sikkert begynte å oppdage dopingens effekt på konkurranseresultatene, så vemmes jeg. Og det har ikke blitt noe mindre vemmelse med årene, uansett hvor mye idealisme som fremdeles henger igjen her og der blant folk. Hvis du tar sportssendingene fra folk etc., for å parafrasere Ibsen...

 
Site Meter